خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





روانشناسي تبليغات

    روانشناسي تبلیغات

    در دنياي تكنولوژي قرن حاضر وقتي كه مجلهای ( خبري،ورزشي، اقتصادي، اجتماعي، علمي، كودكانه و ... ) را ورق میزنید، به برنامه هاي تلویزیون تماشا میکنید، به راديو گوش مي دهيد، به سينما مي رويد، گوشي موبيلتان را روشن مي كنيد، به ديوارها و ساختمانهاي اطرافتان نگاه ميكنيد و يا به وسايل حمل و نقل عمومي نگاه مي كنيد، اجباراً تحت هجوم پیامهاي تبليغاتي قرار بگیرید که به شما میگویند چگونه وقت خود را بگذرانید یا پول خود را خرج کنید.

    فرقي نمي كند، محصولی که تبلیغ میشود دستگاههاي صنعتي باشد يا لوازم خانگي و حساب بانكي. ولي آنچه مشخص و مسلم است اين است كه تبلیغات، شما را به نحوه پول خرج کردن يا نوعي سرمايه گذاري دعوت و يا تشویق میکنند.

    در هر حال همانطور که ماگیلنر استاد بازاریابی میگوید: با وجود عمومي شدن روزافزون تبلیغات، اطلاعات ما راجع به اينكه رفتار و عكس العمل مصرفکنندگان و يا مشتريان چگونه تحت تاثیر رابطه ایجاد شده بین محصولات ارائه شده با یک سری كلمات و مفاهیم خوشایند قرار میگیرد بسيار كم است.

    مطالعه
    ای که ماگیلنر و جنیفر ایکر استاد اقتصاد بازاریابی در دانشگاه استنفورد انجام داده اند، نشان میدهد که وقتي سازمانها، شرکتها و يا افراد میخواهند در مورد ساخت يك آگهي تبليغاتي تصمیم بگیرند، بایستي قطعاً عکسالعمل مصرفکنندگان و يا بعبارت ديگر مشتريان را در نظر بگيرند.

    ايشان چنين نظر مي دهند كه:


    این مطلب تا کنون 23 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : ,
    روانشناسي تبليغات

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر